جلوگیری آمریکا از حضانت کودک افغانستانی به تفنگدار آمریکایی  

دولت آمریکا می‌خواهد حضانت دختر یتیم افغانستانی توسط تفنگ‌دار دریایی لغو شود تا کودک‌ربایی بین‌المللی تلقی نشود.

پس از گذشت دست‌کم دو سال از دعوای حقوقی خانواده افغانستانی و یک‌ خانواده آمریکایی بر سر پذیرش یک کودک بازمانده جنگ افغانستان، اسناد محرمانه حاوی نگرانی آمریکا در مورد این‌ پرونده است.

بررسی های خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می دهد که دولت آمریکا نگران است این پرونده، «کودک‌ربایی بین‌المللی» تلقی شود، از این رو تصمیم دارد تا از سپرده شدن این‌ دختر چهار ساله بی سرپرست افغانستانی به خانواده آمریکایی جلوگیری کند.

 دولت آمریکا به یک قاضی در ویرجینیا هشدار داده است که بر‌اساس اسناد سری دادگاه، اجازه دادن به یک تفنگدار آمریکایی برای نگهداری یک یتیم جنگی افغانستان، نقض قوانین بین‌المللی است و این‌ پرونده می‌تواند در سراسر جهان به عنوان «کودک‌ربایی بین‌المللی» تلقی شود.

دولت آمریکا همچنین ادعا کرد که اگر این کودک به خانواده افغانستانی سپرده نشود، ممکن است اعضای مختلف دولت امریکا از جمله سربازان را با خطر حملات گروه‌های افراط گرا مواجه کند.

طالبان سال گذشته در واکنش به پرونده حضانت این کودک افغانستانی، این اقدام را آدم ربایی خواندند و بازگرداندن او را به خانواده اش خواستار شدند.

چهار سال پیش،  پس از حمله هوایی آمریکا به یک‌ خانه مسکونی در جنوب افغانستان، جاشوا ماست، تفنگدار دریایی آمریکا یک نوزاد دو ماهه افغانستانی را از زیر آوارها پیدا و به آمریکا منتقل کرد، اما پرونده حضانت این کودک سال گذشته با درخواست بستگان پدری اش برای بازگرداندنش بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت.

پیش از این نیز رسانه آمریکایی ان.بی.سی نیوز گزارش داد که بر اساس آمارهای اداره فدرال اسکان پناهندگان آمریکا بیش از ۲۰۳ کودک افغانستانی انتقال یافته به آمریکا همچنان بدون سرپرست زندگی می‌کنند.

علاوه براین بر اساس گزارش‌ها، در جریان تخلیه شهروندان افغانستان بیش از ۱۵۰۰  کودک بدون همراه به آمریکا منتقل شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار